• خانه
  • سیاسی
  • بانک
  • بیمه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • خودرو
  • هنری
  • سرگرمی
نامی نما
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • بانک
  • بیمه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • خودرو
  • هنری
  • سرگرمی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نامی نما
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

کارنامه درخشان بیمه دی در پاسخگویی و مشتری مداری

شیدا قهرمانی توسط شیدا قهرمانی
2 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
136
اشتراک گذاری
1.2k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

با اعلام مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی، کاهش پاسخگویی به شکایات از ۷ روز به ۳ روز، باعث کسب رتبه برتر بیمه دی در بین شرکتهای بیمه شد.

به گزارش پارسی گاه به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک بنگاه اقتصادی بتواند رتبه‌های برتر را بدست بیاورد، باید کالایی با کیفیت و قیمت رقابت پذیر را به مشتریان خود عرضه کند، اما نکته مهمتر این است که بتواند رضایت مشتریان را پس از ارایه خدمات بدست بیاورد، رویکردی که در قالب خدمات پس از فروش یا مشتری مداری تعریف می‌شود. آنچه همیشه باعث گلایه و نارضایتی می‌شود، پاسخگو نبودن در برابر سوالاتی است که ریشه در چالش‌ها و مشکلات دارد.

شاید علاقه مند باشید

فرزاد جعفری : سازمان اینسکو، نهادی رسمی و قانونی در سطح داخلی و بین المللی و دارای یک تیم مدیریتی قوی متشکل از جوانان خوش فکر کشور است

ثبت‌نام دانش بنیان‌ها برای حضور در تلکام ۱۴۰۳ آغاز شد

فراری دادن بیش از ۳۵۰۰ زندانی از زندان‌های حمص و دمشق به دست مخالفان سوری

اهمیت دانستن مشکلات

بی شک هر بنگاه اقتصادی بدنبال رفع مشکلات است و زمانی می‌تواند در این زمینه موفق باشد که بتواند از چالش‌ها و مشکلات با خبر شود و تنها راه دانستن مشکلات، ارتباط مستمر و گسترده با مشتریان است. آنچه در قالب سوال یا چالش مطرح می‌شود از دو زاویه اهمیت دارد. اول اینکه بنگاه اقتصادی از معایب کار خود با خبر می‌شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند و نکته دوم جلب رضایت مشتری است.

سرعت در پاسخگویی

مهمترین چالش یک بنگاه اقتصادی، تاخیر در پاسخگویی است. هنگامی که پاسخ سوالات با تاخیر داده شود، نشان می‌دهد که اشکال به اندازه‌ای جدی است که پاسخی برای آن وجود ندارد، یا پاسخ وجود دارد، اما بنگاه اقتصادی اعتقادی به پاسخگویی ندارد یا مدیریت بنگاه اقتصادی بسیار کند است و سرعت در اولویت بنگاه اقتصادی قرار ندارد.

تعریف از زبان دستگاه ناظر

نکته مهمی که در خصوص عملکرد بنگاه اقتصادی اهمیت دارد، ارایه آمار‌های مستند است، اما آنچه از این هم مهمتر است، ارایه آمار‌های مستند از سوی دستگاه‌های ناظر است که البته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیمه دی یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه کشور است. بیمه دی بدلیل خدمت رسانی به ایثارگران، از جایگاه ویژه‌ای برای نظام برخوردار است و به همین دلیل عملکرد آن می‌تواند بسیار موثر باشد. در این رابطه هادی عبداللهی مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی در بین مدیران بیمه دی حضور یافت و از توجه و اهتمام ویژه بیمه دی به مقوله پاسخگویی تقدیر و تشکر کرد.

کاهش چشمگیر شکایت

مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی که در نشستی با حضور موهبتی مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد بیمه دی حضور یافته بود، با اشاره به برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی بیمه دی، برای ثبت نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیمه‌شدگان گفت: طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، سهم بیمه دی از پرتفوی صنعت ۵.۵ درصد بوده در حالی که سهم این شرکت از شکایات وارده در کل صنعت ۳.۲ درصد است که این نشان‌دهنده تلاش بیمه دی برای کاهش میزان شکایات نسبت به سال قبل است. چنان‌که این شرکت موفق شده از این حیث، در رتبه نخست در میان شرکت‌های بیمه‌ای قرار گیرد.

ارتقای شاخص پاسخگویی

شکایت و پاسخگویی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و هرچقدر شکایت از یک مجموعه بیشتر باشد، بیانگر انتقاد مراجعه کنندگان است، اما اینکه چقدر این شکایت‌ها درست است، به میزان و سرعت پاسخگویی بستگی دارد. هنگامی که پاسخگویی با دقت و سرعت انجام شود، یعنی شکایت ناشی از سوتفاهم بوده و امکان رفع سوتفاهم وجود داشته که در مورد بیمه دی چنین بوده به نوعی که عبداللهی اعلام کرد: بیمه دی توانسته میزان پاسخگویی به شکایات خود را از ۷ روز در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ۳ روز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ کاهش دهد و بدین‌ترتیب ضمن ارتقای شاخص رسیدگی و پاسخگویی خود به بالاترین سطح مورد نظر، در میان تمامی شرکت‌های بیمه‌ای از منظر رشد و میانگین مدت زمان پاسخگویی، موفق به کسب جایگاه دوم شده است.

ارتقای رتبه از رتبه بسیار مطلوب

رتبه بندی نکته بسیار مهمی است که می‌تواند بیانگر عملکرد یک شرکت باشد. رتبه بندی هرچقدر نزدیک باشد، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین رقبا می‌شود. مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی با یادآوری اینکه بیمه دی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در دسته شرکت‌های با عملکرد مطلوب بوده گفت: این مهم در سال جاری با بهبود عملکرد در پاسخگویی به دسته شرکت‌های با عملکرد بسیار مطلوب (زیر ۵ روز) ارتقا یافته است.

پاسخگویی به جامعه ایثارگری

از آنجا که بیمه دی در ارتباط مستقیم با ایثارگران است، مدیریت آن باید درک درستی از حساسیت جامعه مخاطب داشته باشد و نهایت تلاش خود را به عمل آورد. خوشبختانه مدیرعامل بیمه دی درک درستی نسبت به این مساله دارد و پس از شنیدن آمار‌های امیدوار کننده مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی، با تأکید بر اصل مشتری‌مداری، تکریم و پاسخگویی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به عنوان بخش عمده شرکت، نه تنها وظیفه‌ای ذاتی در بیمه دی، بلکه فرهنگی سازمانی میان ارکان و اجزای این شرکت برشمرد. موهبتی تاکید کرد: بیمه دی در تلاشی هر روزه جهت بهبود شرایط پاسخگویی به جامعه ایثارگری و سایر بیمه شدگان خود است. وی ضمن تشکر از حضور مدیرکل بازرسی و حسابرسی داخلی بیمه مرکزی در بیمه دی، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه همکاران خود در بیمه دی، زمان ثبت و رسیدگی شکایات به حداقل ممکن تقلیل یافته و این شرکت به لحاظ پاسخگویی به مشتریان و بیمه‌شدگان خود در عالی‌ترین رتبه قرار گیرد

برچسب: بیمه دیبیمه مرکزیپاسخگوییپولشوییکورش شرفشاهی
پست قبلی

جذابیت‌های مغفول مانده منطقه آزاد ارس نیازمند تبلیغ

پست بعدی

سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

شیدا قهرمانی

شیدا قهرمانی

مطالبمرتبط

فرزاد جعفری : سازمان اینسکو، نهادی رسمی و قانونی در سطح داخلی و بین المللی و دارای یک تیم مدیریتی قوی متشکل از جوانان خوش فکر کشور است

فرزاد جعفری : سازمان اینسکو، نهادی رسمی و قانونی در سطح داخلی و بین المللی و دارای یک تیم مدیریتی قوی متشکل از جوانان خوش فکر کشور است

توسط admin
4 بهمن 1403
0

به گزارش نامی نما ؛ سازمان بین‌المللی مشاوران و متخصصان ملل اسلامی(اینسکو) به صورت رسمی و قانونی در سطح داخلی...

ثبت‌نام دانش بنیان‌ها برای حضور در تلکام ۱۴۰۳ آغاز شد

ثبت‌نام دانش بنیان‌ها برای حضور در تلکام ۱۴۰۳ آغاز شد

توسط نامی نما
18 آذر 1403
0

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام ۱۴۰۳) با حمایت صندوق...

فراری دادن بیش از ۳۵۰۰ زندانی از زندان‌های حمص و دمشق به دست مخالفان سوری

فراری دادن بیش از ۳۵۰۰ زندانی از زندان‌های حمص و دمشق به دست مخالفان سوری

توسط نامی نما
18 آذر 1403
0

 مخالفان سوری روز یکشنبه اعلام کردند که درهای زندان‌ها را گشوده تا زندانیان فرار کنند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل...

رایزنی وزیر خارجه مصر با همتایان قطری و عراقی خود درباره تحولات سوریه

رایزنی وزیر خارجه مصر با همتایان قطری و عراقی خود درباره تحولات سوریه

توسط نامی نما
17 آذر 1403
0

منابع خبری گزارش دادند که بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر با همتایان قطری و عراقی خود درباره تحولات سوریه تلفنی...

پست بعدی
سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

خبرهای مرتبط

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران (+عکس)

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران (+عکس)

16 آذر 1402
امضای تفاهمنامه هزار میلیارد تومانی بین گروه صنعتی بارز و بانک رفاه (+فیلم)

امضای تفاهمنامه هزار میلیارد تومانی بین گروه صنعتی بارز و بانک رفاه (+فیلم)

16 دی 1402
از پیشتازی به پرداخت ملت در ایران تا رتبه ۱۳ در دنیا

از پیشتازی به پرداخت ملت در ایران تا رتبه ۱۳ در دنیا

2 آبان 1402

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اسلاید
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • رنگارنگ
  • سایر اخبار ویژه
  • سرگرمی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • گردشگری
  • هنری
  • ورزشی

برچسب ها

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سپه بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی تسهیلات تولید حسین گروسی دانش بنیان زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نفت نمایشگاه پالایش نفت بندرعباس پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

درباره ما

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اسلاید
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • خودرو
  • رنگارنگ
  • سایر اخبار ویژه
  • سرگرمی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • گردشگری
  • هنری
  • ورزشی

برچسب ها

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سپه بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی تسهیلات تولید حسین گروسی دانش بنیان زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نفت نمایشگاه پالایش نفت بندرعباس پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

خبرهای اخیر

  • نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود
  • قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • بانک
  • بیمه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • خودرو
  • هنری
  • سرگرمی

طراحی و اجرا توسط: آریان وب